|
آرشیو برای: "اردیبهشت 1400"بررسی ویژگیهای طبیعی شهرستان سیاهکل ۳-۲-۲-۱- زمین شناسی و لرزه خیزی بین واحدهای ساختمانی – رسوبی گرگان – رشت و واحد البرز – آذربایجان گسل بزرگی قرار گرفته که از گرگان تا لاهیجان بصورت شرقی – غربی ادامه می یابد . ولی در جنوب لاهیجان روند آن تغییر یافته و… بیشتر » مدیریت ارتباط با مشتری در موسسات مالی و بانکها مدیریت ارتباط با مشتریان، یکی از تکنیک هاست که در دهه ۹۰ میلادی همراه با توسعه فناوری های اطلاعات و ارتباطات به عنوان رویکردی مهم در کسب و کار و با هدف بازگشت به بازاریابی شخصی، تعریف و تکامل یافت. به طور… بیشتر » الگوهای عقلایی تدوین استراتژی بازاریابی بر اساس نگرش برنامه ریزی عقلایی (منطقی) بین استراتژیهای سطح سازمان و استراتژیهای سطوح پایینتر، یک رابطه یک طرفه و از بالا به پایین وجود دارد و استراتژی سطوح پایینتر بر اساس استراتژی سطح سازمان (اگرچه نه به… بیشتر » مدل نیرویهای پنجگانه رقابتی موضوع تدوین و اجرای استراتژی رقابتی معمولاً از دیدگاه شرکتهای بزرگ، به خوبی تثبیت شده و چندبخشی دیده می شود. با این حال، دستیابی به یک مزیت رقابتی پایدار اهمیت بیشتری برای بقای شرکتهای کوچکی دارد که به تازگی کار خویش را… بیشتر » مزیت رقابتی مزیت رقابتی از موضوعات مهمی است که در سال های اخیر در ادبیات مدیریت و بازاریابی استراتژیک مورد تاکید قرار گرفته است. در این رابطه، چشم اندازهای متفاوتی نسبت به عوامل تعیین کننده و موثر ارائه شده است، جایی که توریسینهای سازمان صنعتی[۱]، عوامل… بیشتر » نگرش رقابت بر مبنای شایستگی زمینه مطالعه نگرش رقابت بر مبنای شایستگی اساسا بر نگرش بر مبنای منابع است تا حدی که برخی از نویسندگان مانند مایکل پورتر اعتقاد دارند تفاوتی بین آنها وجود ندارد. با این حال، نگرش رقابت بر مبنای شایستگی نسبت به نگرش بر مبنای… بیشتر » هوشمندی رقابتی یکی از ویژگیهای بارز و مسلط عصر حاضر، تغییرات فزاینده در دانش بشری و عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، سیاسی و تکنولوژیک است. در چنین شرایطی، یکی از الزامات اساسی رقابت، شناخت ماهیت تغییرات و پیشبینی روندهای آتی بازار، رقابت،… بیشتر » مزیت مشهود در مقابل نامشهود مزیت رقابتی مشهود آن نوع مزیتی است که منشاء آن منابع مشهود بوده که به صورت داده فیزیکی مانند ماشین آلات، تجهیزات و… می توان آن را مشاهده کرد. مزایای مشهود معمولاً ناشی از تعهد شرکت به مقدار زیادی منابع در عرصه های خاص… بیشتر » انواع اعتماد: ۱ - اعتماد بنیادی اعتماد بنیادی، نگرشی است که فرد نسبت به خود و دنیای پیرامون دارد و موجب تقویت این احساس میشود. که افراد و امور دنیا، قابل اعتماد و دارای ثبات و استمرار هستند(گیدنز،۱۳۷۸: ۲۳). اریکسون معتقد است این نوع اعتماد، محصول… بیشتر » مدل سهبخشی تعهد سازمانی تعهد عاطفی؛ این بخش از تعهد سازمانی، بهعنوان تعلّق خاطر به یک سازمان که از طریق قبول ارزشهای سازمانی و نیز بهوسیله تمایل به ماندگاری در سازمان مشخص میگردد، تعریف میشود. تعهد تکلیفی یا هنجاری؛ تعهد تکلیفی، بهعنوان یک وظیفه… بیشتر » رابطه ی تعهد عاطفی با کارایی خدمات: تعهد سازمانی یکی ازمسائل مهم انگیزشی است که بر اساس آن فرد به شدت هویت خود را در سازمان می گیرد، در سازمان مشارکت دارد و با آن در میآمیزد و از عضویت در آن لذت می برد . تعهد سازمانی یعنی درجه همانند سازی روان شناختی… بیشتر » شایستگی های زبانی ارائه کنندگان خدمات: مدیریت پر پایه شایستگی یا به عبارت دیگر مدیریت منابع انسانی با رویکرد شایستگی، بعد از مقاله مهم لاولر۱ (۱۹۹۴)مطرح شد که در آن مقاله از اهمیت شایستگی در سازمان ها سخن به میان آمد. لاور سیر تحولی سازمان ها، از… بیشتر » واژه جنگ نرم (Soft War) در برابر جنگ سخت (Hard War) کاربرد دارد. البته در ردیف واژههای مرتبط و همخانواده با آن، از واژه تهدید نرم و قدرت نرم نیز بهره گرفته میشود. نظریه جنگ نرم طی دهههای اخیر وارد ادبیات سیاسی شده است. در این حوزه منسجمترین کتابی… بیشتر » مفهوم ارتباطات استراتژیک نیز که دایره وسیعتری از آنچه دیپلماسی عمومی نامیده میشود را در برمیگیرد؛ و اساساً غرب پس از تجربه دیپلماسی عمومی، محتاج به فرایند ارتباطات استراتژیک شد. اما تعریف ارتباطات استراتژیک را باید بازهم از خاستگاه آن بررسی نمود. بر… بیشتر » مدل تحلیل شکاف پنجگانه کیفیت خدمات این مدل در سال ۱۹۸۸ توسط پاراسورامون و همکارانش برای سنجش کیفیت خدمات توسعه داده شد. مدل سروکوال در موارد زیر که تحت عنوان شکاف از آنها یاد میرود و در شکل ۷-۲ نیز ترسیمشده قابلاستفاده است. شکاف ۱- تفاوت بین… بیشتر » مفهوم سروکوال سروکوال برگرفته از Service Quality یا کیفیت خدمات است. سروکوال یک مقیاس چندعاملی است که برای سنجش ادراک مشتری از کیفیت خدمات یک سازمان خدماتی یا خردهفروشی استفاده میرود. مقیاس سروکوال از مشهورترین روشهای اندازهگیری کیفیت خدمات بوده که… بیشتر » روش ساخت، بهره برداری، انتقال (O.T) B.O.T به عنوان یک نوع قرارداد انجام پروژه با تأمین مالی توسط پیمانکار مطرح میباشد در این شیوه بخش خصوصی تأمین مالی، طراحی، ساخت و بهره برداری از پروژه را در مدت تعیین شده به عهده می گیرد و پس از سپری شدن دورهی… بیشتر » دیپلماسی عمومی از منظر انستیتو بروکینگز[۱]، به آن بخش از برنامههای دولتی گفته میشود که به قصد اطلاعرسانی و یا اعمال نفوذ بر افکار عمومی سایر کشورها انجام میشود. دیپلماسی عمومی از دیپلماسی سنتی فراتر میرود و به تعامل میان گروههای ذینفوذ و جریان… بیشتر » بازشناسی به معنای «تشخیص تفاوت بین دو چیز» است و بازشناسی اشیاء در اصطلاح بینایی ماشین، به معنای توانایی تشخیص یک شی از بین مجموعه ای از اشیاء است. به عنوان نمونه، بازشناسی تصاویر چهره شامل توانایی تشخیص هویت یک فرد از روی تصویر چهرهی او با داشتن… بیشتر » امروزه تکنولوژی RFID در حوزه های علمی و عملی به عنوان روشی برای تهیه اطلاعات دقیق و به موقع، بدون دخالت انسان مورد توجه قرار گرفته است. تکنولوژی RFID با توجه به بهبود سرعت ، دقت، کارایی و امنیت انتقال داده ها نقش وسیعی در مدیریت زنجیره تامین پیدا کرده… بیشتر » ابتدا یک نشانگر یکتا مانند EPC در میکرو چیپ موجود در برچسب قرار داده میشود. البته میکرو چیپ می تواند کاربردهای دیگری مانند رمزنگاری، کنترل دسترسی، یکپارچه سازی حسگرها و نگهداری دادههای خواندنی / نوشتنی نیز داشته باشد. برچسب بر روی آیتم مورد نظر، جعبه… بیشتر » برای بهره برداری حداکثری از RFID در زنجیره تامین، میبایست شرکای تجاری مختلف در سرتاسر جهان از برچسبها، فرکانسها و قرائتگرهای عمومی و مشترک استفاده کنند تا محدودیتی در یکپارچگی زنجیره تامین ایجاد نشود. یکسان نبودن استانداردها و تکنولوژی RFID هزینه… بیشتر » بینایی ماشین [۱]یکی از شاخههای نوین علوم کامپیوتری است که امروزه با افزایش دوربین های فیلمبرداری دیجیتال ارزان قیمت با کیفیت و بکارگیری این دوربینها در سیستمهای حفاظتی، نظارتی و اتوماسیونها منجربه افزایش نیاز برای تحلیلها وتصمیمگیریهای خودکار… بیشتر » شمارش پیکسل: شمارش تعدادی از پیکسلهای تیره و روشن(منظور از پیکسل های تیره و روشن، سطوح خاکستری درتصاویر grayscale میباشد). آستانه[۱]:یک تصویر که دارای تنهای متفاوت خاکستری است به سادگی به سیاه و سفید تبدیل میشود، یا از تفکیک و جداسازی بر پایه یک… بیشتر » وفاداری مشتری به دلیل اثرنهایی آن بر خرید مجدد مشتریان، یکی از مهمترین سازه ها در بازاریابی خدمات است از طرفی هم مشتریان وفاداری که دست به خریدهای مکرر می زنند، پایه و اساس هر کسب و کاری محسوب می شوند مشتریان وفادار چون دارای دو خصلت قابل اعتماد بودن و… بیشتر » مدل کانو موارد زیر را نیز در بر دارد: رضایت مشتریان بزرگترین ارتباط و وابستگی را به این مدل دارد. این مدل بیشترین سهم را در بودجه تحقیقاتی بازار دارد. باعث افزایش و رشد خواسته ها و نیازهای مشتریان می شود. باعث تعدیل رقابت بین سازمان ها می شود. مزایای… بیشتر » از نظر هیس( ۱۹۹۵ )هزینه های تعویض عبارتند از: هزینه هایی که مرتبط با تغییر از یک ارائه دهنده خدمت به خدمت دهنده ای دیگر هستند وهزینه های تعویض شامل هزینه های مادی وغیرمادی هستند . هزینه های تعویض می توانند تحت عنوان هزینه های واقعی و غیرواقعی شناخته… بیشتر » مدل ابعاد کلیدی ارزش شس وهمکارانش سال ۱۹۹۱ ارزش مشتری را به پنج بعد کلیدی تقسیم کردند: ارزش کارکردی به کیفیت و ویژگیهای عملکردی محصول و منافع موجود در آن از دید اقتصادی اشاره دارد. ارزش اجتماعی به وجه محصول در نزد دوستان و همکاران و سایر اعضا از دید… بیشتر » هر چیزی را که شرکتی به بازار عرضه میکند، گاه همراه با مقداری خدمت است. جزء خدمت میتواند بخش کوچک یا بزرگی از هر آنچه عرضه میشود باشد. در اینجا پنج طبقه ازآنچه به بازار عرضه میشود را میتوان از یکدیگر تفکیک کرد: کالای محسوس محض؛ اغلب، آنچه عرضه… بیشتر » مدیران سازمانها بایستی بدانند که کیفیت خدمات یک استراتژی سود برای سازمانشان است. آنها بایستی به این باور برسند که سرمایهگذاری در کیفیت خدمات منجر به سودآوری سازمان میگردد ولیکن بایستی در نظر داشت که ارتباط بین کیفیت خدمات و سود یک رابطه ساده نیست… بیشتر » اواخر قرن نوزدهم میلادی را میتوان، آغاز شکل گیری «مورفولوژی شهری» به صورت یک دانش سازمان یافته دانست. با توجه به نیروهای متنوعی که در شکل گیری یک شهر، دخیلاند، بسیار طبیعی به نظر میرسد که این حوزه از تفکر در جهان امروز، به عنوان یک دانش میان… بیشتر » گسترش گردشگری باعث به وجود آمدن اشکال عمده آن شده است. اشکال گردشگری از دیدگاه صاحب نظران گوناگون در جدول ۱-۲ آمده است: نام نویسنده سال انواع گردشگری منبع وانس اسمیت ۱) گردشگری قومی، با هدف شناخت اقوام مختلف ۲) گردشگری هنری، با هدف شناخت هنر… بیشتر » در کتاب مصطفی اعلم مترجم کتاب راهنمای اسکی گفته شده که در برخی دهات کردستان اهالی از مدت ها پیش در فصل زمستان برای شکار و رفتن از دهی به ده دیگر از تخته های دراز و باریک استفاده می کردند که هنوز هم بین ساکنان این نواحی رواج دارد. اسکی به عنوان ورزش در… بیشتر » گسترش روزافزون و استقبال علاقه مندان از ورزش مفرح اسکی در ایران و توسعه و راه اندازی پیست های جدید بالاخص در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سبب تدوین آئین نامه ای از سوی فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران شده است. در این آئین نامه، قوانینی به منظور… بیشتر » به نظر استلی [۱]هر تغییری در ساختار اقتصادی و اجتماعی سنتی جوامع بسوی آنچه که مدرن شدن نامیده می شود؛ توسعه تلقی می شود. به عبارت دیگر جوامع سنتی - کشاورزی در فرآیند نوگرایی می بایست جای خود را به جوامع مدرن شهری -صنعتی بدهند (استلی، ۱۹۸۹). بهفروز معتقد… بیشتر » مدیریت دانش برخی از صاحبنظران برای عملیاتی کردن مدیریت دانش از مفهوم فرآیند استفاده می کنند؛ زیرا از دیدگاه آنان، فرآیند مدیریت دانش به صورت مستمر در سازمان وجود داشته و حضور مقطعی و کوتاه مدت نتیجه ای نخواهد داشت، بلکه نتیجه آن در حضور مستمر به عنوان… بیشتر » مدل پایه های ساختمان دانش این مدل توسط پروبست و همکاران[۱] (۲۰۰۲) به نام «مدل پایه های سنگ بنای ساختمان مدیریت دانش» نامگذاری شده است . طراحان مدل یاد شده، مدیریت دانش را به صورت سیکل دینامیکی می بینند که درچرخش دایم است. مراحل این مدل ، شامل هشت جزء… بیشتر » ۲-۱-۱- نقش سازمان یادگیرنده: امروزه سازمان یادگیرنده می تواند موجبات موفقیت و بقای مؤثر سازمان ها را فراهم کند در این جهت سازمان یادگیرنده در بعضی از ابعاد سازمان و مدیریت تأثیر بیشتری دارد که توضیح داده می شود. بررسی محیط[۱] و ایجاد آینده بهتر… بیشتر » ۲-۱- یادگیری سازمانی ۲-۱-۱- تعاریف یادگیری تعـریف یادگیری یادگیری[۱] : یادگیری را به گونه های مختلف تعریف کرده اند . در تمامی تعاریف تغییر رفتار به عنوان اساسی ترین رکن یادگیری قلمداد گردیده است .یادگیری فرآیندی است که در آن رفتار ها و… بیشتر » ۲-۱-۱- اهمیت و ضرورت توانمندسازی منابع انسانی تغییرات سریع محیطی حیات بسیاری از سازمانها را تهدید می کند. اقتصاد جهانی با فشارهای اقتصاد منطقه ای به جلو رانده می شود، رسانه های جدید و تکنولوژی جدید اطلاعات، فرهنگهای جهانی مصرف کننده ، ظهور… بیشتر » ۲-۱-۱- مدل های توانمند سازی مدل شماره (۱): مدل توانمندسازی مگ لاگان ونل مک لاگان و نل (۱۹۹۷) یک رویکرد چند بعدی در مورد توانمند سازی کارکنان ارائه کرده اند. به اعتقاد مک لاگان افراد توانمند اختیارات و مسئولیت هایشان را به سطوح دیگر سازمان که به… بیشتر » ۲-۱-۱- استراتژی های توانمند سازی[۱] استراتژی هایی که منجر به توانمندسازی کارکنان می گردند در جدول زیر مشخص شده است و تاثیر هر یک از این استراتژی ها بر روی هر یک از ابعاد مشخص شده است. جدول ۲-۶) استراتژی های توانمند سازی (Robbins,1993,40)… بیشتر » ابعاد و انواع حمایت اجتماعی محققان اجتماعی طبقه بندی های گوناگونی را از انواع حمایت های اجتماعی ارائه نموده اند ، که در زیر به مهم ترین آنها اشاره می گردد . در یک طبقه بندی باررا و آنلی[۱] شش مقوله حمایت اجتماعی را مطرح کرده اند: مساعدت های مالی : به… بیشتر » تئوری های حمایت اجتماعی در مطالعات ابتدایی پیرامون حمایت اجتماعی ، این واژه بر حسب شمار تماس ها تعریف می گردید (آرمسترانگ،۱۳۸۷: ص۱۰۹) . بر این مبنا فردی که در هفته ،دارای ده تماس است ، دو برابر شخصی که پنج تماس در هفته دارد، از حمایت اجتماعی برخوردار می… بیشتر » ۱-۱-۱ سلامت روان بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی (WHO) سلامت حالتى است که بیانگر بهزیستی کامل جسمانى ، روانى و رفاه اجتماعى است و فقط بر فقدان بیمارى یا نقص جسمانى دلالت ندارد ؛ سلامت در دیدگاهی کل نگر از جنبه های روانی- اجتماعی - فیزیکی و نیز… بیشتر » تعریف دانش در دیکشنری آکسفورد انگلیسی معاصربه توصیفی ساده بر می خوریم. در آنجا آمده است که “دانش عبارتست از درک یا آشنایی حاصل از تجربه طبق اطلاعات"…آنچه قابل ضبط باشد دانش است. تنها باز نمودی از آن است… جایی که دانش باشد ، وجود کسی… بیشتر » اعتمادسازی از آنجا یک پدیده حساس و شکننده است، برای به وجود آمدن آن زمان مدیدی مورد نیاز است، امّا همین اعتماد به راحتی می تواند از بین برود و دستیابی مجدد به آن کار چندان ساده ای نخواهد بود. همچنین از آنجا که اعتماد متقابل به مرور زمان موجب افزایش سطح… بیشتر » رضایت مشتری بهطورکلی، رضایت مشتری چنین تعریف میشود: قضاوت نگرشی در خصوص خرید. ذکر این نکته ضروری است که رضایت بر مبنای مواجهه خدمت قرار دارد. (ایواردن وفلیپ،[۱] ۱۹۹۷). تفاوتی که مفهوم رضایت مشتری باکیفیت مواجهه خدمت دارد در این است که اولی یک ارزیابی… بیشتر » متدهای سرمایه فکری تعدادی از مدلهای مدیریت دانش در این مقوله دسته بندی می شوند. از معروف ترین این مدل ها مدل ارائه شده در شرکت اسکاندیا می باشد. نمودار ۷-۲- مدل سرمایه فکری مدیریت دانش (اسکاندیا؛ چیس، ۱۹۹۷، ص ۵۴)[۱] این مدل پیش فرضی با رویکرد عملی در… بیشتر » خلاقیت و رشد نوآوری امروزه با پیچیدگی رقابت، نوآوری به عنوان یکی از مزیت های اصلی برای حیات سازمانها محسوب می شود. همه سازمانها برای بقا نیازمند ایده های نو و بدیع هستند. ایده نو و بدیع همچون روحی در کالبد سازمان دمیده می شود و آن را از نیستی و فنا نجات… بیشتر » مدل مشارکتی در یاددهی و یادگیری مدل مشارکتی در یاددهی براساس محورهای زیر تأکید دارد: ایجاد کننده، یک مدل ذهنی نو برای هر موقعیت جدید به جای یادگیری دستورالعمل های کلی یکسان در موقعیتهای متعدد. استدلال در مورد الگوی کیفی و درک مستقیم به جای تجزیه و تحلیل… بیشتر » تعاریف اکوتوریسم از اواسط سال ۱۹۷۰م چند تور طبیعی دولتی با گروه های گردشگری محیطی در کانادا فعالیت داشته اند .اولین گسترش این تورها در سال ۱۹۷۶ صورت گرفت(.فنل ،۱۳۸۸: ۵۷).به نظر می رسد که کلیه محققان گردشگری در این مورد توافق دارند که طبیعت گردی عملا قبل… بیشتر » تعریف گردشگر و اکو توریست بازدید کننده بین المللی :به فردی اطلاق می شود که به کشوری غیر از کشور خود (که درآن ساکن است )و بیرون از محیط زندگی دائم خود برای مدتی کمتر از ۱۲ ماه مسافرت کند و هدفش به طور کلی چیزی غیر از انجام فعالیت اقتصادی سود آور در کشور… بیشتر » تعاریف ادراک و شناخت در قدیمی ترین نظریه هادرباره ی شناخت و ارزش آن به آرای «سوفسطاییان»بر می خوریم که درباره ی امکان کشف حقیقت ،شک و تردید بسیار داشته اند .تمامی فلاسفه سوفسطایی براین عقیده بودند که معلومات ما از جهان اعتباری ندارد و تمام ادراکات… بیشتر » نقش تفاوتهای فردی در ادراک نظام هر فرد خاص او می باشد ،زیرا ادراک فرد تنها مربوط به محرک های فعلی و پاسخ های فوری نمی شود . بلکه در ان نظام تجارب قبلی فرد ،واکنش ها ی دفاعی او ،نیاز ها و انگیزه ها ی فرد دخالت دارد . داشتن آمادگی قبلی می تواند در سرعت… بیشتر » تجارت آزاد جارت آزاد مدل تجاری است که در ان کالاها و خدمات بدون محدودیتهای دولتی بین و یا درون کشورها انتقال مییابد. این محدودیتها شامل مالیات و تعرفه است. تفاوت تجارت ازاد با دیگر روشهای تجارتی این است که تخصیص کالا در میان کشورهای تجاری بر اساس… بیشتر » اهمیت و مزیت صادرات مزیتهای صادرات مالکیت شرکتها داراییهای ویژه، تجربه بینالمللی و توانایی برای تولید محصولات کمخرج و یا متفاوت در روابط زنجیرهای که ارزش آن را توسعه میدهد. مزیتهای یک بازار محلی مخصوص یک ترکیب ظرفیت بازار و خطر سرمایهگذاری است.… بیشتر » آمادهسازی ابزارهای ارتباطات بازاریابی پس از تدوین استراتژیهای بازاریابی با در نظر گرفتن نیازهای بازار هدف، گام سوم عبارت از آماده سازی ابزارهای ارتباطی بازاریابی همچون شناسنامه شرکت، نامه فروش( این نوع نامه، به منزله تلاش برای فروش یک نوع محصول خاص یا… بیشتر » بازاریابی یا مارکتینگ (به انگلیسی: Marketing): بازاریابی به عنوان فرایندی مدیریتی -اجتماعی تعریف میشود که بوسیله آن افراد و گروهها از طریق تولید و مبادلهٔ کالا با یکدیگر، به امر تأمین نیازها و خواستههای خود اقدام میکنند. برای روشن شدن این تعریف… بیشتر » شخصیت (تعاریف و نظریه ها ) درزبان روزمره مردم یکدیگررا با عباراتی مانند «بسیاربا شخصیت »یا«دارای شخصیت خوب»توصیف می کنند. معمولاً این راهی است برای بیان این مطلب که فرد مورد نظر به مجموعهی متنوعی از رفتارهای جالب توجه اجتماعی را از خود نشان می دهد. اما… بیشتر » ریموند کاتل، یکی از نظریه پردازان ویژگی های شخصیت، تعداد ویژگی های اصلی شخصیت را از بیش از ۴۰۰۰ مورد که در لیست اولیه آلپورت وجود داشت به ۱۷۱ مورد تقلیل داد. او این کار را عمدتاً از طریق حذف ویژگی های غیرمتداول و ترکیب خصوصیات مشترک انجام داد. کاتل سپس… بیشتر » رویکرد پدیدار شناختی (نظریه ی انسان گرا ) رویکرد پدیدار شناختی به مطالعه ی شخصیت شامل نظریه های چندی است که به رغم تفاوتهایی که با یکدیگر دارند وجه مشترک آنها این است که برتجربه های خصوصی یعنی دیدگاه خصوصی فرد دربارهی جهان تأکید می ورزند. تفاوت نظریه… بیشتر » نشانه هایی از اعتیاد به اینترنت افرادی که زمان های طولانی و متمادی را صرف انجام بازیهای رایانه ای می کنند یا در گروه های بحث اینترنتی شرکت کنند در شمار افراد آلوده قرار می گیرند. نکته ای که باید به آن توجه جدی شود این است که این افراد درست مثل معتادان… بیشتر » دیدگاه ها و نظریه ها در تبیین اعتیاد اینترنتی و پیامد های آن علل گراش به اینترنت چیست و چرا برخی از افراد بهره مند از آن، دچار مشکل می شوند و در معرض خطر از دست دادن شغل، از هم گسیختگی روابط اجتماعی، یا زیان های مالی قرار میگیرند؟ در پاسخ به این سوال،… بیشتر » فرهنگ، سازمان، فرهنگ سازمانی، بهره وری نیروی انسانی ۲-۱-۱ فرهنگ ۲-۱-۱-۱مقدمه دو با فرهنگ، یکی در چین و دیگری در تگزاس، زبان یکدیگر را بهتر می فهمند تا دو بردار که از فرهنگ بی بهره اند. اگر اداره امور جهان به عهده کسانی که دارای فرهنگ بودند، واگذار می… بیشتر » مفهوم و تعاریف سازمان بشر نخستین همواره به دنبال این بود که تجمعی از افراد مختلف را درکنار یکدیگر قرار دهد تا بتواند از مزایا و قابلیت های این اجتماع استفاده کند. رفع مشکلاتی که درجهت زیستن بود یا پیدا کردن غذا و یا سپری کردن زمستانی طولانی، همه و همه… بیشتر » مفهوم وتعاریف فرهنگ سازمانی به ندرت افرادی پیدا می شوند که سازمانی را تجربه نکرده باشند. مدرسه، باشگاه، تیم های ورزشی، انجمن های خیریه و هم چنین سازمان های بزرگ اداری ازجمله این سازمان ها هستند به موازات آن که افراد برای فعالیت و تماس به سازمان ها وارد… بیشتر » انواع(تقسیم بندی) فرهنگ سازمانی از دیدگاه نظریه پردازان به دلیل وجود عوامل متعدد تأثیرگذار بر فرهنگ سازمانی، فرهنگ های متعددی در سازمان های امروزی ملاحظه می شود که صاحب نظران، این فرهنگ ها را از جنبه های مختلف و بر اساس شاخص های گوناگون تقسیم بندی کرده… بیشتر » گونه شناسی فرهنگ سازمانی همانطور که پیش تر بیان کردیم تعاریف، نظریه ها، مدل ها و الگوهای متنوعی در مورد فرهنگ سازمانی ارائه شده است و فرهنگ سازمانی به طرق گوناگون مورد مطالعه، بررسی و سنجش قرارگرفته است. که این گوناگونی و تنوع این مطالعات، چه به لحاظ… بیشتر » مدل چارلز هندی چارلز هندی را گرچه با تئوری (سازمانهای شبدری) میشناسند لکن پژوهشهای او در عرصه فرهنگ، بیگمان ازمنابع مهم مدیریتی به شمار میروند. هندی معتقد بود فرهنگهای سازمانی را می توان بر اساس نقش وظایف کارکنان و قدرتی که به هر شخص تفویض می شود… بیشتر » الگوها و مدل های شناخت فرهنگ سازمانی (تئوریهای فرهنگ سازمانی) الگوها و مدلهای مختلفی جهت شناخت و بررسی فرهنگ سازمانی از سوی پژوهشگران و محققان و صاحبنظران ارائه گردیده که در اینجا سعی شده به ۷ تا از مهمترین و معروف ترین آنها اشاره گردد : ۲-۱-۳-۶-۱… بیشتر » ویژگی های کلیدی گونه سوم از مطالعات فرهنگ سازمانی ۱-تأکید بر تفکر سیستمی با توجه به اینکه رویکرد تلفیقی ابتدا با مطالعه کیفی آغاز می شود و چارچوب از قبل تعیین شده ای برای مطالعه ندارد می تواند نگاهی جامع به فرهنگ سازمانی داشته باشد. لذا تأکید بر مطالعه… بیشتر » بهره وری نیروی انسانی رسالت مدیریت و هدف اصلی مدیران هر سازمان استفاده موثر و بهینه از منابع و امکانات گوناگون چون نیروی کار، سرمایه، مواد، انرژی و اطلاعات است. در این رسالت استفاده بهینه از نیروی انسانی(بهره وری نیروی انسانی)از اهمیت خاصی برخوردار است.… بیشتر » شهرداری (کاشان) و وظایف و مسولیت های آن ۲-۲-۱ شهــــرداری ۲-۲-۱-۱مقدمه: تحولات اقتصادی، تغیرات اجتماعی و پدیده های ناشی از پیشرفت تکنولوژی عصر جدید مسائل و مشکلاتی در زندگی شهری و اداره امور شهرها ایجاد کرده که شهرنشینان و مسئولان اداره شهرها را ناچار… بیشتر » تاریخچه مدیریت کیفیت جامع جدول شماره ۱ روند تکاملی مدیریت کیفیت جامع را بطور مختصر نشان می دهد. جدول (۲-۱) : روند تکاملی مدیریت کیفیت جامع سال روند تکامل ۱۹۲۴ دکتر والتر شوارتز[۱]از شرکت تلفن بل آمریکا، مجموعه مقالات مربوط به کاربرد آمار در کنترل… بیشتر » عوامل موفقیت مدیریت کیفیت جامع بحث عوامل موثر بر کیفیت جامع پس از طرح اولیه مدیریت کیفیت جامع (جوران و دمینگ[۱]، ۱۹۸۲ ؛ کراسبی[۲]، ۱۹۸۴ و گرینا[۳]، ۱۹۸۸) ، مطرح شده است که در طول سال های مختلف، توسط بسیاری از محققان، تکمیل شده و به عنوان عوامل کلیدی… بیشتر » سرعت مجاز وسیله نقلیه در شهرها و مناطق مسکونی الف - معابر شریانی درجه ۱: در آزادراهها حداقل ۷۰ و حداکثر ۱۲۵ کیلومتر در ساعت و در بزرگراهها ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ب- معابر شریانی درجه ۲: در خیابانهای شریانی اصلی حداکثر ۶۰ کیلومتر در ساعت و فرعی حداکثر ۵۰… بیشتر » رویکرد قابلیت های سازمانی از دیدگاه دی (۱۹۹۴) قابلیت، بسته ای از مهارت ها و دانش انباشته شده است که در درون فرآیندهای سازمانی به اجرا درمی آید و سازمانها را قادر می سازد تا فعالیت های خود را هماهنگ کرده و از دارایی های خود استفاده برند. دی (۱۹۹۴)… بیشتر » تجهیزات آرام سازی ترافیک تجهیزات آرام سازی ترافیک شامل دو بخش تجهیزات کنترل حجم و تجهیزات کنترل سرعت است. همچنین در بعضی موارد از طرحهای ترکیبی استفاده میشود. در ادامه به معرفی این تجهیزات پرداخته میشود. (همان منبع) ۲-۳-۱۵-۳-۱-تجهیزات کنترل حجم کنترل… بیشتر » فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده انتخاب محصول یا نام تجاری، نتیجۀ فرایند تصمیم گیری مصرف کنندگان است. تمام مصرف کنندگان از یک روش استفاده نمی کنند. یک مصرف کننده در موقعیت های مختلف خرید از روش یکسانی استفاده نمی کند، زیرا گاهی تصمیم گیری در مورد محصول… بیشتر » تحقیقات رفتار مصرف کننده یکی از راه های طبقه بندی تحقیقات رفتار مصرف کننده این است که به مفروضات بنیادین محققان در مورد موضوع مورد بررسی و چگونگی انجام آن توجه داشته باشیم. این مفروضات پاردایم نام دارند. یکی از این پارادایم ها، اثبات گرایی است. براساس… بیشتر » سبک تصمیم گیری از دیدگاه اسپرولز[۱]، سبک تصمیم گیری بیانگر گرایش های شناختی و ذهنی مصرف کنندگان به خرید بوده و دارای الگوست و بر انتخاب مصرف کنندگان تاثیر می گذارد. در این رویکرد، فرض بر این است که با استخراج گرایش های کلی مصرف کنندگان در خرید می توان… بیشتر » دانش اولیۀ مصرف کنندگان آیا دانش اولیه در مورد محصولی تاثیری در میزان مصرف دارد؟ متخصصان محصول و افراد تازه کار از روش های متفاوتی در تصمیم گیری های خود استفاده می کنند. افراد تازه کار اطلاعاتی در مورد محصول ندارند، بنابراین انگیزه بیشتری برای دانستن… بیشتر » مدل نیکوزیا مدل نیکوزیا بر ارتباط بین شرکت و مصرف کننده و بالقوه ای تمرکز دار. بطور کلی، شرکت از طریق پیام های بازاریابی و تبلیغات با مصرف کنندگان، و درعوض مصرف کنندگان نیز با پاسخ های خریدشان با شرکت ارتباط برقرار میکنند. بنابراین مدل نیکوزیا طرح یک،… بیشتر » مدل پردازش اطلاعات بتمن در مورد انتخاب مصرف کنندگان مدل بتمن در مورد انتخاب مصرف کنندگان دقیقاً دیدگاه پردازش اطلاعات و شناختی را ارائه می دهد. در راستای این دیدگاه، مصرف کنندگان بعنوان فردی که دارای ظرفیت محدودی برای پردازش اطلاعات است، تلقی می شود.… بیشتر » مدل جفری و لیلن در مدل جفری ولیلن[۱]، فرایند خریدمحصولات جدیدموردتوجه قرار گرفته ست، زیرا پذیرش محصولات جدید در بازارهای صنعتی اهمیت خاصی دارد. در این مدل عوامل سازمانی ومحیطی، گزینه های تصمیم را محدود میکنند. درواقع، این عوامل به عنوان محدودیت عمل می… بیشتر » کارکردهای فرهنگ فرهنگ دارای کارکردهای ویژهای است و آن را «خلاق انسان» نامیدهاند. فرهنگ مشخص میکند که خانواده چه ساختی داشته باشد، یک مرد چند زن میتواند بگیرد، و آیا رابطه قبل از ازدواج را باید به حساب یک مرحلهی آمادهسازی در ازدواج تلقی کرد و یا… بیشتر » فرهنگ سازمانی ۲-۱-۱ مقدمه فرهنگ سازمانی به منزلهی موتور و نیروی محرکهای است که افراد را برای فعالیت و عمل به حرکت در میآورد و به مثابه اهرم نیرومندی است که رفتار سازمانی را هدایت و کنترل می کند و الگوهای رفتاری خاصی را ترویج می کند (نادری،… بیشتر » تعریف فساد خواستار فساد و تباهی در روی زمین مباش که خداوند تبهکاران را دوست نمیدارد (سوره قصص، آیه ۷۷). ریشه فساد[۱] از فعل لاتین «رومپر» به معنای «شکستن» است. بنابراین در فساد چیزی میشکند یا نقض میشود. فساد در فرهنگ و بستر به عنوان «پاداشی نامشروع… بیشتر » مدل چابکی سازمانی اجزای این مدل در زیر به تشریح آورده می شود: -رهبری: شروع مدل با رهبری به عنوان اساس حمایت از کارمندان در ایجاد رابطه با مشتریان و تامین کنندگان است. . این کار میتواند توانایی درکنترل مداوم تغییر و نیز نظارت بر فرصتها و تهدیدها را شامل… بیشتر » ابعاد چابکی بنگاهها پدیده های پیچیده ای هستند که باید به صورت سیستماتیک دیده شوند و چابکی نیز مفهومی پیچیده است که برای دستیابی به آن چهار بعد پیشنهاد شده است که می توان آنها را به صورت سیستماتیک در نمودار شماره ۲-۳ دید و بنگاه چابک را تعریف… بیشتر » توانمندسازهای چابکی توانمندسازها عوامل درونی سازمانی میباشند که ضمن تاثیر پذیری از محرکهای چابکی، توانایی ویژه ای (قابلیتهای چابکی) در سازمان ها ایجاد می کنند(شریفی و ژانگ،۱۹۹۹) یک سازمان چابک باید قادر به شناسایی تغییرات محیطی باشد و به آنها به منزله… بیشتر » مضامین کلیدی در مفهوم چابکی به نقل از جعفر نژاد و شهائی (۱۳۸۶) : برای چابکی در سازمان، چهار مفهوم کلی تعریف می شود: مدیریت شایستگیهای کلیدی، سازمان مجازی ، قابلیت نوسازی سازمان ، و سازمان دانش محور . مدیریت شایستگیهای کلیدی: نخستین مفهوم نهفته در… بیشتر » سیر ظهور و پیدایی مفهوم چابکی از اواخر دهه ۱۹۸۰ تا اواسط دهه ۱۹۹۰ در پی تحولات گسترده اقتصادی و سیاسی در سرتاسر جهان، تلاشها و اقدامات زیادی برای شناخت ریشه ها و عوامل موثر بر نظام های جدید در کسب و کار جهانی به مرحله عمل در آمدهاست. ایالات متحده… بیشتر » تغیرات محیطی ، عامل اصلی نیاز به چابکی به نظر میرسد تغییر، یکی از ویژگی های اصلی سازمانها در عصر رقابتی جدید است. امروزه، کمتر سازمانی را می توان یافت که در یک دوره سه تا شش ماهه یا حتی یکساله، تغییری را در محیط خود شاهد نباشد. با توجه به بافتی که در… بیشتر » با توجه به اثرهای مخرب تعارض، مدیران باید در مورد چگونگی برخورد با آن حساس باشند. در صورت پدید آمدن تعارض مضر مدیر باید بداند چگونه برای حل آن اقدام کند. تعارض هنگامیکه موجب شکاف های عمده در داخل سازمان شود، وقت و کوششی را که می توانستند برای بهره وری… بیشتر » چون مدیران تصور می کنند که اگر کارکنان سازمان در قالب گروه های کاری با یکدیگر کار کنند، وظایف سازمانی بهتر انجام می گیرد و هماهنگ می شوند. از این رو مباردت به تشکیل گروه های فرماندهی می کنند. از طرف دیگر ممکن است افراد به دلایل گوناگون دیگری اقدام به… بیشتر » ضرورت کار جمعی را می توان از جوانب گوناگون مورد مطالعه و بررسی قرار داد؛ زیرا انجام برخی کارها به صورت فردی امکان پذیر نیست، و لازم است تا به صورت گروهی صورت بگیرد، مثل بلند کردن یک وزنه سنگین که به نیروی افراد زیادی نیاز دارد. گاهی نیز هر چند امکان… بیشتر » بانک صادرات ایران بانک صادرات ایران نیز همچون سایر بانکهای کشور اقداماتی را در خصوص بانکداری الکترونیکی انجام داده است که به دو مورد آن یعنی صدور کارت و طرح سپهر اشاره می شود . کارت بانک صادرات که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد از نوع کارت… بیشتر » بانکداری کامپیوتر شخصی از نیمه دوم سال ۱۹۸۰ در مالزی رواج پیدا کرد. بانکداری کامپیوتر شخصی عبارت است از اتصال کامپیوتر شخصی مشتریان به حساب هایشان از طریق یک شبکه اختصاصی که توسط بانک راه اندازی شده و یک شماره برای تماس به بانک در اختیار مشتری گذاشته می… بیشتر » |
|
کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
|