فهرست مطالب صفحه فصل اول:کلیات ۱-۱)مقدمه ۲ ۱-۲)بیان مسئله ۳ ۱-۳)اهمیت و ضرورت تحقیق ۵ ۱-۴)چارچوب نظری تحقیق ۶ ۱-۵)اهداف تحقیق. ۷ ۱-۶)سوالات تحقیق ۷ ۱-۷)فرضیه های تحقیق. ۸ ۱-۸)تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق. ۸ ۱-۹)قلمرو تحقیق ۱۰ فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق ۲-۱)مقدمه. ۱۳ ۲-۲)ابعاد بسته بندی. ۱۴ ۲-۲-۱)بسته بندی ۱۴ ۲-۲-۲)تعریف بسته بندی. ۱۴ ۲-۲-۳)انواع بسته بندی ۱۶ ۲-۲-۴)اهمیت بسته بندی. ۲۲ ۲-۲-۵)تاریخچه بسته بندی. ۲۳ ۲-۲-۶)تاریخچه بسته بندی در ایران ۲۵ ۲-۲-۷)مزایای بسته بندی ۲۶ ۲-۲-۸)معایب بسته بندی ۲۶ ۲-۲-۹)ویژگی های بسته بندی مطلوب ۲۸ ۲-۲-۱۰)وظایف و کارکردهای بسته بندی ۲۹ ۲-۲-۱۱)نقش و جایگاه طراحی در بسته بندی ۳۰ ۲-۲-۱۲)وظیفه اصلی بسته بندی ۳۳ ۲-۲-۱۳)طراحی مجدد بسته بندی ۳۴ ۲-۲-۱۴)جنبه های کارکردی بسته بندی. ۳۵ ۲-۲-۱۵)بسته بندی به عنوان تبلیغات جدید. ۳۵ ۲-۳)مبانی نظری درباره متغیرهای تحقیق ۳۶ ۲-۳-۱)متغیر وابسته. ۳۶ ۲-۳-۲)متغیر مستقل. ۴۱ ۲-۳-۳)سایر متغیرها ۴۳ ۲-۴)چارچوب های تئوریک. ۴۴ ۲-۵)پیشینه تحقیق ۴۷ ۲-۵-۱)تحقیقات خارجی. ۴۷ ۲-۵-۲)تحقیقات داخلی ۵۱ ۲-۶)استنتاج از مبانی نظری و پیشینه تحقیق. ۵۴ فصل سوم:روش تحقیق ۳-۱)مقدمه ۵۷ ۳-۲)روش پژوهش ۵۷ ۳-۳)جامعه ونمونه آماری پژوهش. ۵۷ ۳-۳-۱)جامعه آماری پژوهش ۵۸ ۳-۳-۲)نمونه آماری پژوهش. ۵۸ ۳-۴)روش گردآوری داده ها. ۵۹ ۳-۵)پرسشنامه پژوهش. ۶۰ ۳-۵-۱)بررسی روایی پرسشنامه. ۶۰ ۳-۵-۲)پایایی پرسشنامه ۶۰ ۳-۵-۳)نتایج آزمون بارتلت جهت بررسی کفایت نمونه. ۶۱ ۳-۶)روش های آماری تجزیه تحلیل اطلاعات. ۶۲ ۳-۶-۱)مراحل مدلسازی در معادلات ساختاری. ۶۳ ۳-۶-۱-۱)تعیین مدل ۶۳ ۳-۶-۱-۲)شناسایی سنجه سازه ها. ۶۴ ۳-۶-۱-۳)تخمین روابط مدل. ۶۴ ۳-۶-۱-۴)ارزیابی مدل ۶۴ ۳-۶-۱-۵)اصلاح مدل. ۶۵ ۳-۶-۱-۶)تفسیر نتایج برآمده از مدل ۶۵ ۳-۶-۲)اتنخاب رویکرد مناسب معادلات ساختاری برای تحلیل داده های پژوهش. ۶۵ فصل چهارم:تجزیه تحلیل داده ها و یافته های پژوهش ۴-۱)مقدمه ۶۹ ۲-۴)آمار توصیفی ۶۹ ۴-۲-۱)جنسیت پاسخ دهندگان ۷۰ ۴-۲-۲)شغل پاسخ دهندگان ۷۰ ۴-۲-۳)سن پاسخ دهندگان. ۷۱ ۴-۲-۴)میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. ۷۲ ۴-۲-۵)درآمد پاسخ دهندگان. ۷۳ ۴-۳)آمار استنباطی. ۷۴ ۴-٣-١- برازش مدل با بهره گرفتن از نرمافزارSmart PLS ۷۵ ۴-۳-۱-۱)برازش مدل های اندازه گیری. ۷۵ ۴-۳-۱-۱-۱)آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی. ۷۵ ۴-۳-۱-۱-۲)سنجش بارهای عاملی سنجه ها ۷۶ ۴-۳-۱-۱-۳)روایی همگرا و روایی واگرا. ۷۸ ۴-۳-۱-۲)ارزیابی مدل ساختاری ۸۰ ۴-۳-۱-۲-۱)ضرایب معناداری (T-values) ۸۰ ۲- ضریب تعیین (R2) و ضریب قدرت پیش بینی (Q2). 80 ۴-٣-١-٣- برازش مدل کلی. ۸۱ ۴-٣-١-۴- آزمون فرضیههای پژوهش با بهره گرفتن از نرم افزار Smart PLS ۸۲ ۴-۳-۱-۵- آزمون فرضیههای پژوهش با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS ۸۳ فصل پنجم:بحث،نتیجه گیری و پیشنهادات ۵-١- مقدمه ۸۹ ۵-۲- خلاصه پژوهش ۸۹ ۵-٣- نتایج پژوهش. ۹۰ ۵-۳-۱ فرضیه های بخش اول (خروجی Smart PLS) 90 ۵-۳-۲- فرضیه های بخش دوم (خروجی SPSS) 92 ۵-۴- پیشنهادهای پژوهش. ۹۴ ۵-۴-١-پیشنهادهای کاربردی. ۹۴ ۵-۴-۲- پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی. ۹۶ ۵-۵)محدودیت های پژوهش. ۹۷ چکیده مطلب دیگری از سایت : تعیین حق ریشه:/پایان نامه درباره حق زارعانه بسته بندی یکی از موثرترین ابزار بازاریابی در فروش بسیاری از محصولات به ویژه محصولات مصرفی می باشد.از آنجاییکه بسیاری از خرید ها،به ویژه در فروشگاه های بزرگ و مرکزی بدون برنامه ریزی قبلی انجام می گیرد،نقش بسته بندی در جلب توجه خریداران بسیار مهم است. هدف از این تحقیق، بررسی تاثیر ابعاد بسته بندی،با در نظر گرفتن دو متغیر فشار زمانی و سطح اشتیاق ،بر تصمیم خرید مصرف کنندگان محصولات شکلات و شیرینی در فروشگاه های مرکزی شرق استان گیلان است.این تحقیق از نظر هدف،کاربردی و از نظر روش، توصیفی-پیمایشی می باشد.ابزار جمع آوری اطلاعات،پرسشنامه می باشد.نتایج،بیانگر تاثیر ابعاد بصری و اطلاعاتی بسته بندی بر تصمیم خرید مصرف کننده می باشد.رتبه بندی عوامل نشان می دهد که اولویت ابعاد اطلاعاتی در شرایط عادی و اولویت ابعاد بصری در شرایط فشار زمانی بیشتر است.این نتایج حاوی نکات ارزشمندی برای طراحان بسته بندی محصولات شکلات و شیرینی در راستای افزایش توجه مشتریان به این محصولات است.زیرا نتایج به دست آمده حاکی از آن است که استفاده مناسب از مجموع ابعاد بصری و اطلاعاتی و گاهی تمرکز بیشتر بر ابعاد بصری،سبب افزایش توجه مشتریان در شرایط فشار زمانی و همچنین در میان اشخاص با سطح اشتیاق پایین به محصول خواهد شد. کلید واژه ها:ابعاد بصری بسته بندی،ابعاد اطلاعاتی بسته بندی،فشار زمانی،سطح اشتیاق به محصول. ۱-۱)مقدمه بازاریابی بنا به تعریف،فرایندی است که طی آن،نیاز مصرف کننده شناسایی می شود. آنچه این نیاز را ارضا می کند،تعیین و ایجاد می گردد و به گونه ای به دست مشتری میرسد که رضایت او جلب شود و روابط بلند مدت و سودمند دو طرفه ای با او برقرار گردد.(کپلا،هرینگتن،۱۹۹۵) با توجه به این گفته،نیاز به درک بیشتر رفتتار مصرف کنندگان بر کسی پوشیده نیست.مروری بر مطالعات گذشته پیرامون محصول نشان میدهد که تجزیه و تحلیل های سنتی،تنها بر مشخصه های درونی محصول تمرکز کرده اند که این مساله ،به هیچ وجه، جوابگوی نیازمندی های بازارهای به شدت رقابتی فعلی نیست. این در حالی است که مشخصه های بیرونی محصول نیز بر مصرف کنندگان تاثیر دارد.بررسی های اخیر،حاکی از آن است که ظواهر فیزیکی محصول مانند بسته بندی نیز می توانند بر جلب توجه خریدار به یک محصول،امتحان کردن آن ودرنهایت،خریداری آن تاثیرگذار باشند.(فوکسال،پالیستر،۱۹۹۸) عنصر بسته بندی به عنوان یکی از ویژگی های اساسی محصول،نقش حیاتی در خلق مزیتی پایدار برای محصولات شرکت دارد،به نحوی که بسته بندی بتواند ارتباط موثر را با خریدار برقرار کند و با ایجاد تمایل و علاقه در افراد،زمینه ی انتخاب محصول را فراهم آورد. بسته بندی پوشش و لباس محصول است و خریدار با دیدن بسته بندی،سطح کیفیت، قیمت،نوع محتوی و کارکرد آن را حدس می زند(بلوریان تهرانی،۱۳۷۳) ارتباط بین بسته بندی و مشتری به وسیله متغیرهای زیادی مانند رنگ،تصاویر،طرح،شکل،اندازه و غیره برقرار می شود(کرمانی نژاد،۱۳۸۵).لذا تحقیق حاضر به دنبال بررسی تاثیر ابعاد بسته بندی بر تصمیم خرید مصرف کنندگان محصولات شکلات و شیرینی برندهای شرق استان گیلان صورت گرفته است. ۱-۲)بیان مسئله
دانشکده مدیریت و حسابداری،گروه مدیریت بازرگانی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشدM.A)) تاثیر ابعاد بسته بندی بر تصمیم خرید(مورد ...